måndag 14 augusti 2017

Luktärtor och återbruk

När jag var barn hade min mormor och morfar alltid massor av luktärtor. En av mina absoluta favoritblommor. Doften... tar mig tillbaka till deras trädgård och barndomen. Jag brukar så mina i två tunnor och till stöd får de förra årets brudspirea. Eller pinnarna som är kvar av den efter vintern.


Denna bild från juli då stödpinnarna syntes lite bättre. 


I trädgårdsstolen en kudde i återbruk av bästa slag. Ett gammalt solblekt parasoll fick nytt liv i ett par kuddar. De olika nyanserna av solblekt blått är fullkomligt ljuvliga. En av mina favviskuddar!




Nu njuter vi av både blommor och doft. Dagen ser ut att bjuda på sol vilket är toppen eftersom vi ska ut i skogen med jobbet. Härligt!
Kram
Ellinor


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar