lördag 23 maj 2015

Kuddar, kuddar, kuddar

Sommartid betyder marknadstid. Än så länge har jag två marknader inbokade. Hästveda marknad 8-9 juli och Kalmar marknad 24-25 juli. Därför (och för att jag älskar det) går symaskinen varm just nu!

Torsdagar sitter jag i min sybod och syr. I torsdags sken solen och då gäller det att passa på!! (Det måste vara den kallaste maj vi någonsin haft!?!)



Så snabbt fram med en bänk framför boden! Mitt i alltihop kom min kompis (läs: inte så bra kompis) tuppen farande. Denna tupp. Som älskar min sambo och son och helst vill slita mig i stycken. Så känns det i alla fall….

Samma tyg men jag har använt fram och baksida. 

Med kuddarna som en sköld försökte jag göra mig stor och prata lugnt (har läst på olika forum att det är så man ska göra med en kaxig tupp) medan jag backade undan och tog skydd i huset. Benen var som gele… 



När jag försäkrat mig om att tuppen lugnat ner sig och gått hem till sig (han går verkligen omkring i hela trädgården inklusive altanerna som att han är kung här) fortsatte jag fota lite fler kuddar. 
Om du blir sugen på en kudde är det bara att maila mig eller komma förbi någon av marknaderna :)


Jag kan säga att mitt liv vore mycket lugnare om tuppen helt enkelt höll sig där han ska vara. 
Trevlig helg!
Kram
Ellinor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar