torsdag 9 april 2015

Gamla fåtöljer blir nya

För en så där typ 17 år sedan stoppade jag två fåtöljer på väg till en container. De hade brunmålade ben och armstöd och ett hiskeligt tyg i blått och grönt. Men jag såg någon slags potential i dessa fula klumpiga historier. Tyvärr har jag inte kvar någon bild på hur de såg ut då. Hade ju inte ens digitalkamera på den tiden :)
Sen blev de stående i förråd och hängde med flyttlasset ett par gånger. För typ 10 år sedan gick jag en kurs i att klä om möbler. Blev inte riktigt färdig och sen har de stått ytterligare många år i förråd och sen halvfärdiga inomhus. MEN NU!!!!



Tadaaaa!! Efter att ha slipat, oljat, betsat, hamrat, härftpistolat osv. så står de äntligen där. Båda två!! Nu ska det bara i lite nubb på baksidan och sys ett par lösa dynor till sitsarna. Och det ska nog inte behöva ta 10 år till…



Nya favvokudden gör sig bra tycker jag! Jag är faktiskt helnöjd och så glad att jag räddade dem undan containern då för lääääänge sedan!
Kram
Ellinor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar